Leren in de praktijk: “door het voortdurend blijven testen van de theorie met de praktijk en het constructief samenwerken met onze partners, verzekeren we ons van een continue stroom van verbetering tijdens elke interventie…”

 

 

SIOO ACM08 dec 2013 Thesis: Spelend interveniëren op de rand van irritatie en inspiratie, kietelen en confronteren om ruimte te creëren voor dialoog. Voor meer informatiebaskloppenborg@shpKlop.com

 

folderoktober2013druk

 

folderoktober2013druk2

 

folderoktober2013druk4 

  • The fifth discipline fieldbook laat het belang zien van ‘verbindings’ of communicatie vaardigheden (engagement skills), het in staat zijn visies te delen met anderen en het zogenaamde systeemdenken.
  • Presencing/Theory ‘U’ beschrijft het ‘innerlijk weten’ waar je bij groepen van mensen gebruik van kunt maken. Het voegt als het ware een extra dimensie toe aan het rationele systeemdenken.  Het stelt ons in staat werkelijk te zien hoe de realiteit is en hoe we daarmee kunnen omgaan.
  • Fierce conversations – “Organiseren of zaken doen is niets meer dan een doorlopend gesprek. De een na de ander. Als we elke dag de juiste gesprekken voeren, zal ons bedrijf of organisatie bloeien”. Hoe vaak stellen we juist de moeilijke discussies uit…?
  • Finding Sanctuary – The right environment creates space ‘that enables listening’. De juiste omgeving biedt ruimte om te kunnen luisteren. We kunnen leren van de rijke monastieke traditie hoe te luisteren.
 a.o….